Logo Borkowice Gmina

News zdjęcie id 1111

Wakacje z Gminnym Ośrodkiem Kultury i Gminną Biblioteką Publiczną w Borkowicach

24.07.2024

Za nami pierwszy miesiąc wakacji. Lipiec przywitał wszystkich piękną pogodą.
Wakacje rozpoczęliśmy od wyjazdu do Multikina w Radomiu na film pt. „Orzeł
i reszta”. W ramach zajęć wakacyjnych w Gminnym Ośrodku Kultury odbyły się warsztaty kulinarne. Dzieci wesoło bawiły się piekąc pancakesy i przygotowując własną autorską pizzę.

W dniach 15- 19 lipca odbyła się 5-dniowa wycieczka do Zakopanego. Pobyt rozpoczął się od rejsu statkiem po Jeziorze Rożnowskim. Drugiego dnia pogoda dopisała i mogliśmy wjechać oraz zjechać koleją linowo - terenową na Gubałówkę. Na szczycie można było ujrzeć przepiękną panoramę Tatr. Miejscem, które odwiedziliśmy tego dnia były Krupówki, gdzie nie mogło zabraknąć czasu na zakup pamiątek. Wieczorem relaksowaliśmy się na Termach Chochołowskich. Trzeciego dnia zobaczyliśmy piękną panoramę naszych gór z Rusinowej Polany. Jest to jeden z najpopularniejszych tatrzańskich punktów widokowych. Idąc dalej dotarliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej. Kolejnym punktem wędrówki było Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Czwarty dzień to wczesna pobudka i wyjazd na Słowację . Ze Szczyrbskiego Jeziora – czerwonym szlakiem, który prowadzi kamienistym traktem, przeszliśmy przez Mięguszowiecki Potok, gdzie z drogi rozciąga się ładna panorama na Dolinę Złomisk. Wokół Popradzkiego Stawu biegnie szeroka kamienno-szutrowa ścieżka o długości 1,3 km, a następnie żółtym szlakiem dotarliśmy na Cmentarz Symboliczny. Po powrocie do Białego Dunajca, wieczorem pojechaliśmy na Termy Zakopiańskie. W piąty dzień przeszliśmy najdłuższą w Polsce ścieżką w koronach drzew- Brama w Gorce. Idąc drewnianym pomostem o niewielkim nachyleniu stopniowo wznosimy się spacerując wśród koron drzew. Wyjazd można uznać za bardzo udany. Zobaczyliśmy piękno Tatr, pogoda dopisała, a wszyscy szczęśliwie wrócili do domu.

Wójt gminy zaprasza

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.